Zaglądamy na chojnicki dworzec
- Przejście podziemne, praktycznie jest już gotowe - mówi Jacek Domozych, dyrektor Wydziału Budowlano-Inwestycyjnego w chojnickim ratuszu. To zadanie, jak i montaż wind wykonuje PKP PLK. Urząd Miejski natomiast odpowiada za budowę dworca autobusowego i rewitalizację budynku dworca kolejowego i terenu przed.
W ramach budowy węzła transportowo-integrującego obok dworca kolejowego, dokładnie przy ul. Towarowej i Nad Dworcem, powstaje dworzec autobusowy i kompleks parkingów na ponad 100 aut. Ta część inwestycji, to działka urzędu miejskiego. Na zlecenie ratusza realizuje ją firma Marbruk. Autobusy w Chojnicach będą odjeżdżać z sześciu stanowisk.
Przejście podziemne, jak i prowadzące od niego do dworca autobusowego szklane wiaty na stalowym stelażu, mają sprawić, że podróżni suchą nogą przejdą z jednego punktu do drugiego. - Na wiatach zamontujemy ogniwa fotowoltaiczne, także będziemy mieli na dworcu własny prąd - mówi Jacek Domozych, dyrektor Wydziału Budowlano - Inwestycyjnego w chojnickim ratuszu.
Jak na razie zagadką też jest termin rozpoczęcia rewitalizacji budynku kolejowego dworca i terenu przed. To ostatni etap prac przy budowie węzła, leżący w gestii miasta. Wciąż trwają ustalenia, co do projektu głównego budynku z wojewódzkim konserwatorem zabytków.