Strona główna

Badanie satysfakcji pacjentów korzystających z ambulatoryjnej opieki specjalistycznej

Badanie satysfakcji pacjentów korzystających z ambulatoryjnej opieki specjalistycznej

2022-12-16 14:37:42  |  NFZ fot. pexels.com

Do osób, które niedawno korzystały z usług lekarza specjalisty, może zadzwonić ankieter działający w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia.


Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczął kolejne badanie poziomu satysfakcji pacjentów z usług medycznych. Tym razem chodzi o świadczenia z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej.

Przedmiotem zainteresowania ankietera będą kwestie związane z zapisywaniem się na wizytę, zachowaniem pracowników rejestracji, zaangażowaniem lekarza w proces leczenia, zrozumieniem przez pacjenta przekazywanych informacji i zaleceń oraz możliwością polecenia placówki na przyszłość. Pacjenci przyznawać będą w tych kategoriach oceny w skali od 1 do 10 punktów.

Ankiety są całkowicie anonimowe. Ankieterzy znać będą jedynie numer telefonu pacjenta, jego płeć, oraz nazwę placówki, w której korzystał z leczenia. Zadający pytania nie będą natomiast znać imienia i nazwiska pacjenta, jego numeru PESEL oraz informacji o charakterze udzielonego pacjentowi świadczenia. Ankieterzy zobowiązani są do uprzedzania, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tożsamości ankieterów i zadawanych pytań można kontaktować się z całodobową bezpłatną infolinią NFZ o numerze 800-190-590. Badania przeprowadzane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 08:00 do 18:00.

Dzięki ankiecie Narodowy Fundusz Zdrowia chce poznać opinie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i zidentyfikować te obszary, które wymagają poprawy. Badanie jakości usług zdrowotnych to jeden z  elementów, mających przynieść wymierne efekty dla pacjentów i udoskonalić system ochrony zdrowia budowany na podstawie ich potrzeb.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl