Strona główna

Starostwo wdraża eKancelarię

Starostwo wdraża eKancelarię

2020-05-28 14:24:05  |  Agata Wiśniewska, fot. Krzysztof Różycki

Platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji z urzędem ma ograniczyć zużycie papieru. - To kolejny krok w działaniu eko - mówi starosta Marek Szczepański. Podstawowy moduł, od którego zaczyna powiat chojnicki kosztuje 50 tys. zł.

- Jesteśmy na etapie wdrażania eKancelarii. Kiedyś prowadziliśmy e-urząd, ale dzisiaj te rozwiązania są już archaiczne, dlatego też podjąłem decyzję, że wprowadzamy eKancelarię. Czas epidemii trochę nam te działania zablokował - informuje włodarz powiatu chojnickiego. Platforma ma ograniczyć wytwarzanie papierowych dokumentów w samym urzędzie, jak i jednostkach z nim współpracujących to jest np. Powiatowym Urzędzie Pracy, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie czy placówkach oświatowych.  - Dzisiaj jest taka sytuacja, że mnóstwo dokumentów trafia do nas do akceptacji pisemnie, a to może się odbywać elektronicznie - mówi Marek Szczepański i jako przykład podaje wniosek o urlop czy zapotrzebowanie na dany sprzęt. - Na początku pewnie będziemy musieli mieć i jedno i drugie, żeby zobaczyć jak to zafunkcjonuje. Żeby się nie okazało, że gdzieś tam dokumenty zaginęły albo system się zawiesił.

Podstawowy moduł eKancelarii, który zakupił powiat kosztuje 50 tys. zł. - W zależności od naszych potrzeb będziemy mogli go rozwijać czy to o biuro rady, czy ewidencję elektroniczną czasu pracy. (...) Wymiana karty wędkarskiej, wniosek o jej wydanie, zarejestrowanie łodzi wiosłowej  to są rzeczy, które można zrobić elektronicznie.

Starosta zaznacza, że platforma teleinformatyczna jest kolejnym krokiem w stronę ekologii. - Zlikwidowaliśmy plastikowe butelki, zakupiliśmy tablety dla radnych. Teraz chcemy wyeliminować makysmalnie ilość papieruu w urzędzie i w wymianie informacji pomiędzy jednostkami - podsumowuje.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl