Strona główna

Można poprosić o kluczyk

Można poprosić o kluczyk

2011-03-01 14:10:10  |  tekst mn.

W żadnym z większych banków w Chojnicach nie ma toalety ogólnie dostępnej dla klientów. Nie ma jej również w budynku Poczty Polskiej na Starym Rynku, chociaż tam czasami w kolejce trzeba postać nawet kilkadziesiąt minut.

Zgodnie z przepisami, ogólnie dostępna toaleta powinna  znajdować się w każdym obiekcie użyteczności publicznej. I o ile w chojnickich urzędach nie ma z tym najmniejszego problemu, o tyle banki nie mogą pochwalić się tego typu przybytkiem.

- Toalety dla klientów jako takiej nie ma – tłumaczy Jolanta Lica z PKO BP, mieszczącego się przy ul. Kościerskiej w Chojnicach. – Jednak jeżeli klient będzie musiał skorzystać, dostanie kluczyk do toalety dla personelu.

Podobnie jest w Banku Spółdzielczym. Tam również klient może liczyć na kluczyk. Więcej problemów mogą mieć korzystający z usług banku Millenium przy ul. Sukienników. Udało nam się tylko dowiedzieć, że toalety dla klientów nie ma. Z doświadczenia wiemy, że nie ma jej także w BPH SA, jednak rzecznik prasowy banku nam tego nie potwierdził. I chociaż rozporządzenie ministra infrastruktury wyraźnie mówi, że  w obiektach użyteczności publicznej należy urządzić ustępy ogólnodostępne z przynajmniej jedną umywalką, takiego rozwiązania brakuje na chojnickiej poczcie.

-  Urzędy Pocztowe są obiektami objętymi ochroną – tłumaczy Bogdan Lenkiewicz, regionalny rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Obowiązują pewne procedury i klient nie może wejść na zaplecze. Znajdują się tam przesyłki, dane osobowe, pieniądze. Być może w nowoczesnych obiektach projektuje się toalety dla klientów, jednak w większości urzędów ich po prostu nie ma.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl