Strona główna

Wkrótce umowa z wykonawcą systemu FALA

Wkrótce umowa z wykonawcą systemu FALA

2021-04-15 10:10:31  |  oprac. (aw) , fot. (aw)

Na przełomie kwietnia i maja spółka "InnoBaltica" powinna podpisać umowę z firmą, która wskazała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wyłonienie wykonawcy systemu FALA. Decyzją Rady Miasta Chojnice i w naszym mieście będzie wdrażany system, polegający na ujednoliceniu sprzedaży biletów w pociągach i komunikacji miejskiej na terenie całego województwa.


Przetarg na wyłonienie wykonawcy zintegrowanego systemu płatności za przejazdy transportem publicznym został ogłoszony w grudniu 2019 roku. Komisja przetargowa wskazała najkorzystniejszą ofertę w lipcu 2020 roku i jeszcze w tym samym miesiącu do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły cztery odwołania od decyzji zamawiającego. Od tamtego czasu, a więc od blisko dziesięciu miesięcy trwały postępowania odwoławcze i czynności nakazywane przez Krajową Izbę Odwoławczą. Najnowsze orzeczenie KIO, odrzucające kolejne odwołanie jednego z oferentów, kończy ten długi i trudny okres. Tym samym pozwala zamawiającemu, czyli spółce "InnoBaltica" utrzymać deklarowane terminy realizacji projektu.

- Przy założeniu, że umowa pomiędzy InnoBalticą a konsorcjum Asseco Data Systems/AEP Ticketing Solutions zostanie zawarta na przełomie kwietnia i maja 2021 r., najważniejsze etapy wdrożenia systemu FALA będą rozkładały się na osi czasu następująco: pierwszy etap systemu FALA, czyli uruchomienie bazy centralnej nastąpi w pierwszym kwartale 2022 r.,  funkcjonalność aplikacyjna pod nazwą Podróż mobilna, ma być uruchomiona w drugim kwartale 2022 roku i wtedy też rozpocznie się montaż urządzeń końcowych, tzw. walidatorów w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na przystankach kolejowych. Funkcjonalność Podróż z kartą powiązana z wydawaniem plastikowych kart komunikacyjnych wdrożona zostanie w I kwartale 2023 roku - informuje Katarzyna Wośko, kierownik Zespołu Promocji i Edukacji w "InnoBaltica".

 

Począwszy od marca 2022 roku otwierane będą punkty obsługi klienta w największych miastach Pomorza, gdzie osoby potrzebujące pomocy przy zakładaniu i obsłudze elektronicznych kont pasażerskich uzyskają fachowe wsparcie. Terminem kończącym wdrożenie projektu realizowanego przy wsparciu ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko będzie 30 czerwca 2023 roku.

- W ramach systemu FALA przygotowana zostanie platforma, w której tworzone będą konta pasażerów. Zakłada się, że docelowo będzie to ok. 2,5 mln kont. System zawierać będzie także informacje o cenach biletów, rozkładach jazdy, trasach przejazdów autobusów, tramwajów, trolejbusów i pociągów tak, aby zapewnić obsługę rozliczenia ogromnej liczby usług transportowych w każdej chwili działania transportu publicznego. Zakłada się, że w każdej godzinie szczytu system FALA rozliczy blisko 500 tys. przejazdów w regionie - mówi Katarzyna Waśko.

 

Aktualnie na terenie województwa pomorskiego znajduje się około 10 tys. przystanków autobusowych, tramwajowych i trolejbusowych, ponad 200 stacji i przystanków kolejowych, a przedsiębiorstwa i zakłady komunikacji miejskiej przewożą każdego roku ponad 300 mln pasażerów.

Na realizację projektu integrującego sprzedaż biletów w całym regionie spółka uzyskała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 90 mln zł.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl