Koncepcja węzła i zmiana przebiegu 212
Burmistrz powraca do koncepcji węzła Nieżychowice przygotowanego przez dr Kazimierza Jamroza z firmy Trafik i prezentowanej w 2012 roku. Zakłada on wybudowanie po obydwu stronach „berlinki” rond i dróg, przez które byłby możliwy dojazd do obwodnicy i stacji paliw. Węzeł połączyć ma się z przełożoną drogą nr 212, która pobiegnie od skrzyżowania Bytowskiej z Leśną obrzeżami osiedla Asnyka, następnie os. Kolejarz.
- U zbiegu 14 Lutego i tej nowej drogi ma powstać rondo, z którego można zjechać i połączyć się z obwodnicą. Przy stacji paliw zamiast skrzyżowania powstałoby drugie rondo, które komunikowałoby stację z obwodnicą ze wszystkich kierunków – opisuje Arseniusz Finster.
Burmistrz o drogowym rozwiązaniu będzie rozmawiał z wójtem. - Chciałbym doprowadzić do podpisania porozumienia i rozpoczęcia prac projektowych – zapowiada. Włodarz chce by partnerem w budowie drogi zmieniającej przebieg DW nr 212 były m.in. gmina, jak również powiat, urząd marszałkowski czy GDDKiA. Dofinansowanie unijne w ramach MOF-u, jeśli projekt przejdzie sito, to 85 %.
Nie jest to koncepcja bez wad. Nowa trajektoria drogi nr 212 wraz z węzłem wymagają wykupu aż 7,5 ha gruntów. - To są potężne pieniądze, ale są kosztem kwalifikowanym – zaznacza burmistrz. Właścicielem węzła byłaby GDDKiA, która koncepcję wstępnie zaakceptowała.
- To nie jest tak, że ja sobie wymyśliłem nową drogę. Bazuję na gotowych koncepcjach, które były przygotowywane wcześniej. Ta dr Jamroza jest sprzed kilku lat, a Szymborskiej to temat sprzed kilkunastu lat – przypomina włodarz.