Strona główna

Czy zakupy online są naprawdę tańsze?

Czy zakupy online są naprawdę tańsze?

2024-03-06 10:27:31  |  Artykuł sponsorowany, fot. pexels

Odpowiedź na to pytanie zazwyczaj brzmi „tak”. Zakupy online pozwalają zaoszczędzić pieniądze, zwłaszcza gdy połączy się je z kodami rabatowymi, promocjami dnia czy ofertami z bezpłatną wysyłką. Wynika to z faktu, że wielu sprzedawców internetowych ponosi mniejsze koszty ogólne. Nie muszą płacić czynszu za fizyczny sklep i mogą do tego zatrudnić mniejszą liczbę pracowników. Oznacza to, że mogą oferować dużo lepsze ceny niż w fizycznym sklepie a wysyłka niekiedy może odbyć się prosto z magazynu.

Dlaczego zakupy w internecie są tańsze?

Sprzedawcy z reguły nie zawsze oferują klientom takie same oferty w sklepach stacjonarnych, jak ich internetowych odpowiednikach, ponieważ koszty prowadzenia sklepu fizycznego mogą być znacznie wyższe niż w przypadku sklepu internetowego. Czynniki takie jak czynsz, energia elektryczna, wynagrodzenie pracowników, wyposażenie i straty związane z fizycznym sklepem jak chociażby kradzieże, zniszczenia, czy chociażby zużycie sprzętu „na wystawie” przyczyniają się do wyższych marży brutto i ogólnych kosztów prowadzenia działalności w sklepie. Promocje w różnych sklepach częściej możemy zauważyć właśnie w sklepach online. Chociaż nie jest to regułą.

Promocji szukajcie na: https://hotshops.pl

Jakie są zalety zakupów online?

Zakupy online to świetny sposób na znalezienie produktów, które pochodzą z poprzednich sezonów lub są likwidowane. Co z tym idzie jest to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Przechowywanie tego typu produktów w centralnym magazynie pozwala sprzedawcy detalicznemu na dłuższą sprzedaż produktów. Z reguły ludzie którzy chcą kupić określony produkt jak np. telewizor, mają możliwość sprawdzenia innych modeli, porównania ich lub przeczytania opinii. Dzięki czemu w większości przypadków do sklepu online na zakupy przychodzi już zdecydowany klient i po prostu dokonuje zakupu.

Komunikacja z kupującymi online jest często łatwa dzięki automatycznym odpowiedziom na pytania. Mogą to robić bardziej profesjonalni i korporacyjnie przeszkoleni pracownicy niż ci, których można znaleźć w sklepach stacjonarnych. Tematy związane z obsługą klienta, takie jak zasady zwrotów, są jasno określone na strona poszczególnych sklepów, aby zmniejszyć wszelkie nieporozumienia. Dobrze wyszkoleni przedstawiciele handlowi na żywo są dostępni zazwyczaj na kanale w formie czatu dla tych, którzy mają pytania. Dzięki temu klienci nie muszą czekać w długich kolejkach lub przeszukiwać całego budynku w poszukiwaniu pracownika sklepu.

Kiedy robić zakupy w sieci?

Sklepy bardzo często organizują promocje i oferują towary z rabatem nawet do 70%, jednakże to wciąż jest dla nich korzystne. W rezultacie uwalniają przestrzeń magazynową na nowe produkty, które mogą sprzedawać po wyższych cenach. W okresie promocji sezonowych klienci nabywają więcej niż podczas typowych zakupów. Dla klientów wyprzedaże są ulubionym okresem.

Choć nie tak dawno rozpoczęliśmy kolejny rok warto przypomnieć kiedy przypadają wyprzedaże sezonowe. Najczęściej przyjmuje się zasadę, że nowa pora roku = nową okazją do wyprzedaży i obniżek cen a szczególnie ma to miejsce na przełomie lata i zimy, gdzie to te 2 pory roku przynoszą najlepsze i najkorzystniejsze obniżki cen.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl