Strona główna

Ważne informacje dla poszkodowanych

Ważne informacje dla poszkodowanych

2017-08-18 15:33:06  |  red.

Zarówno tych, których domy zostały uszkodzone, jak i właścicieli prywatnych lasów.

Wczoraj weszło w życie rozporządzenie premiera w sprawie gmin poszkodowanych w wyniku działania żywiołu w sierpniu 2017 r., w którym stosuje się szczególne zasady odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych. Rozporządzenie obejmuje m. in. gminę Chojnice, Brusy Czersk i Konarzyny.

Rozporządzenie

Właściciele lasów prywatnych fakt zniszczenia drzewostanu winni zgłaszać do Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chojnicach przy ul. 31 Stycznia w Chojnicach. Zgłaszając szkodę na druku, który zamieszczamy poniżej, należy wskazać lokalizację lasu, tj. miejscowość, nr ewidencyjny działki, arkusz mapy oraz szacunkową powierzchnię zniszczeń wraz z dokumentacją fotograficzną.

Wnioski będą przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30 (we wtorki od 8:00 do 16:00) w pokoju nr 52 i 53.

Wniosek

w związku z licznymi pytaniami starostwo informuje:

  1. Zgodnie z art. 83 f ust. 1 pkt 14 i ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody drzewa i krzewy stanowiące złomy lub wywroty na terenie powiatu chojnickiego, mogą być usuwane przez jednostki ochrony przeciwpożarowej, właścicieli urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, zarządców dróg, gminne lub powiatowe jednostki oczyszczania lub inne podmioty działające w tym zakresie na zlecenie gminy i powiatu. Podmioty te w terminie 30 dni od dnia usunięcia drzewa lub krzewu, przekazują do organu właściwego do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, informację o terminie, miejscu i przyczynie ich usunięcia oraz liczbie drzew lub powierzchni usuniętych krzewów, a także dokumentację fotograficzną przedstawiającą usunięte drzewo lub krzew.
  2. Osoby fizyczne lub inne podmioty mające nieruchomości na terenie powiatu chojnickiego po sporządzeniu dokumentacji fotograficznej winni kontaktować się z właściwą gminą ze względu na miejsce położenia nieruchomości lub jeśli nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Gdańsku tel. 58 301 62 67 w. 48,  58 320 20 94.
  3. Mieszkańcy, którym w wyniku nawałnicy uszkodzeniu uległo pokrycie dachu z eternitu, winni zgłaszać się do Urzędu Gminy właściwej ze względu na miejsce położenia danej nieruchomości, w celu złożenia wniosku lub przyspieszenia prac związanych z usuwaniem azbestu.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl