Strona główna

Miejskie konsultacje bez udziału mieszkańców

Miejskie konsultacje bez udziału mieszkańców

2015-02-20 00:01:29  |  Tekst i fot. (aw)

Na czwartkowym (19.02) spotkaniu w sprawie modernizacji drogi nr 235 Korne - Chojnice próżno było szukać mieszkańców. Zapewne wpływ miała na to godzina konsultacji, czyli 11. Mocną grupą za to pojawili się ratuszowi urzędnicy biorąc w ogień pytań projektantów firmy Highway i przedstawiciela Zarządu Dróg Wojewódzkich Krzysztofa Prymaki.


Jeśli Zarządowi Dróg Wojewódzkich uda się zabezpieczyć środki wysokości 15 proc. kosztów inwestycji, tym samym pozyskać resztę finansowania z Unii, to mieszkańcy dwóch powiatów za cztery lata będą cieszyć się zmodernizowaną 235. Dla chojniczan inwestycja jest szansą m.in. na zmiany w funkcjonowaniu skrzyżowania u zbiegu ulic Kościerska - Obrońców Chojnic - Młodzieżowa. - Mieszkańcy zamiast sygnalizacji świetlnej chcą ronda w tym miejscu. Mam postulaty z osiedli w tej sprawie - argumentował burmistrz Arsneniusz Finster przypominając, że na feralnym skrzyżowaniu dochodzi do licznych potrąceń i wypadków. - Rondo jest najbezpieczniejsze dla pieszych, ale nie jest to panaceum na wszystkie problemy -  odpowiedział Artur Ryś z Politechniki Gdańskiej, który długo i dokładnie wyliczał za i przeciw dla obu typu skrzyżowań. Ryś zauważył, że znaczny ruch pieszych, a taki bez wątpienia występuje w okolicy Szkoły Podstawowej nr 5 i marketu, powoduje tzw. blokowanie ronda. Dlatego też projektanci bliżsi są pozostawieniu sygnalizacji świetlnej, ale z szerokim wachlarzem jej sterowania. Jeśli ZDW weźmie pod uwagę sugestie m.in. Jarosław Rekowskiego, być może uda podpiąć się w układ skrzyżowanie Kościerska - Gdańska.

Dyrektor budowlanki Jacek Domozych przyglądając się mapom apelował o stworzenie większej ilości przejść. Te w azylach, czyli z wyspą po środku, miałyby znaleźć się m.in. w okolicy marketu Biedronka, skrzyżowania na Igły czy przy działkach ogródkowych. - Każde przejście dla pieszych powinno dawać możliwość przejścia także rowerzyście, który jadąc Kościerską musi co chwilę zmieniać stronę. Dobrze, gdyby ścieżka była po jednej stronie dwukierunkowa - zaznaczył Domozych. Krzysztof Prymaka obiecał, że ZDW poświęci więcej czasu rowerzystom. - Rozważymy również zmianę nawierzchni. Po kostce fazowej fatalnie się jeździ. To ma służyć ,a nie sobie leżeć - mówił naczelnik wydziału przygotowującego inwestycję. Dyrektor Waldemar Gregus prosił, aby projektanci wzięli pod lupę miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, bo droga która zostanie odświeżona i wzbogacona o nowe skrzyżowania służyć ma mieszkańcom na długie lata. Już teraz z analizy wykonanej przez Artura Rysia wiadomo, że w przeciągu pięciu lat ruch na wylocie drogi 235 wzrośnie dwukrotnie. - Przydałoby się  wam na wylocie 235 połączenie z 212, wtedy miasto zostałoby dla ludzi - mówił pracownik politechniki. W odpowiedzi usłyszał, że na razie magistrat nie ma czasu tym się zajmować, w końcu na tapecie jest 212 i węzeł do obwodnicy.

Mieszkańcy swoje uwagi i propozycje odnośnie projektu mogą przesyłać do 27 lutego na adres HIGHWAY Piotr Urbańsk, ul. Złota 20, 80-297 Banino lub na e-mail: biuro@higwaybp.pl (w temacie wiadomości należy wpisać DW 235 - konsultacje społeczne) lub na faks 58 710 05 93.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl