Chojnice na czterech stronach
Ostatnio dyskusja o promocji Chojnic w kontekście reklamowych bannerów trwała na sesji. Dobrą formą promocji według burmistrza są wzmianki o naszym mieście w różnych wydawnictwach czy prasie. Chojnice jako miasto zadbane znalazło się na kartach publikacji „Wspólna przestrzeń – wspólne dobro” wydanej przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
„Odnowa i rewaloryzacja zespołu staromiejskiego w Chojnicach” to jedno z 28 przedsięwzięć, które ministerstwo uznało za dobry przykład działań na rzecz poprawy jakości przestrzeni. - Mamy Chojnice aż na czterech stronach z takimi miastami jak Kraków, Warszawa i wieloma innymi cenionymi w Polsce. Są tu teksty, które nas chwalą. Ale też jest tekst, który krytykuje – informuje Arseniusz Finster. Na plus zasłużyło "odmienione stare miasto, które od razu stało się wizytówką Chojnic. To dowód, że warto działać zdecydowanie i kompleksowo”. Autorzy opracowania mniej łaskawym okiem patrzą na małą architekturę, która „niepotrzebnie usiłuje naśladować dawne formy”, a lepsze ich zdaniem byłyby nowoczesne formy dopasowane do otoczenia. „Z większym wyczuciem można też było potraktować blok przy rynku. Razi kontrast między autentyczną, historyczną zabudową a tanimi, styropianowymi atrapami dawnych fasad w krzykliwych barwach i tu lepsza jakościowo byłaby współczesna forma.”
W publikacji oprócz Chojnic pokazano m.in. Centrum Handlowe Manufaktura w Łodzi, Zintegrowany Węzeł przesiadkowy przy stadionie we Wrocławiu, 19. Dzielnicę w Warszawie, Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie oraz Starówkę w Elblągu. Wydanie publikacji "Wspólna przestrzeń - wspólne dobro" wspomogły środki unijne.