Strona główna

Miejsce na węzeł

Miejsce na węzeł

2014-03-07 15:53:04  |  Tekst i fot. mz

Wyburzenie dworcowych obiektów wzdłuż peronu II na rzecz powierzchni komunikacyjnej było tematem dzisiejszego spotkania dyrektora PKP Nieruchomości Tomasza Czabańskiego z burmistrzem Arseniuszem Finsterem. Miasto będzie musiało w ramach MOF-u zorganizować węzeł komunikacyjny umożliwiający pasażerom przesiadanie się do różnych środków transportu. W ten sposób pozyska pieniądze na rewitalizację przestrzeni w tym obrębie. Niezbędne będą parkingi samochodowe i rowerowe. Jest zgoda z obu stron, że część budynków jest zbędna.

 

Nie ma za to zgody od kolei na likwidację peronów I i II. Ewentualnie po 2020 roku, a do tego czasu węzeł ma być już gotowy. Miejsce na niego burmistrz Arseniusz Finster znalazł wzdłuż peronu II. - Obiekty są zupełnie martwe i nie ma na nie zapotrzebowania, a powierzchnia jest całkiem duża. Jesteśmy w stanie się tam zmieścić i nie dotykamy ulicy Nad Dworcem – opisuje włodarz po dzisiejszej wizji lokalnej. Przedstawiciel kolei do pomysłu wydaje się być przekonany. Jak argumentuje Tomasz Czabański, w tej chwili te obiekty są zbędnym kosztem. - Aż się prosi, żeby zmienić charakter miejsca, ale naszym marzeniem jest, żeby być może wieżę ciśnień uchować, by taki akcent kolejowy zostawić - zauważa. Niewykluczone, że jeszcze inne budynki będą musiały zostać zachowane, bowiem pieczę nad nimi sprawuje wojewódzki konserwator zabytków, ale burmistrz przekonuje: - To nie są obiekty wielkiej wartości, a dzięki naszym działaniom będziemy ratować obiekt najważniejszy, czyli główny budynek dworcowy.

Dyrektor Tomasz Czabański przyznaje, że najważniejszym zadaniem jest skomunikowanie terenu między torami z miastem. - Zakładamy optymistycznie, że będziemy mogli w poziomie szyn przejechać od ul. Towarowej w rejon dworca – opisuje.

Zmiany mają nastąpić nie tylko wewnątrz terenu dworca, ale także na samym wjeździe. - Generalnie w naszej koncepcji chcielibyśmy sprzed dworca całkowicie wykluczyć autobusy i taksówki, tak by to była przestrzeń komunikacyjna dla pasażerów – zapowiada włodarz. Jak będzie zgoda kolei, to skarpy wzdłuż wjazdu mogą zostać "obcięte", postawione mury oporowe i uzyskane miejsce np. na miejsca parkingowe.

Za dwa tygodnie kolejne spotkanie z władzami PKP w sprawie przejęcia dworca i koncepcji węzła integracyjnego.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl