Strona główna

To nie są reklamy

To nie są reklamy

2013-05-17 13:39:31  |  tekst je, screen - UG Chojnice

Do najbliższego poniedziałku (20.05) powinny trafić do chojniczan ostatnie zestawy informacyjne dotyczące szczegółów nowego systemu zagospodarowywania odpadów. Niestety, część mieszkańców mylnie uważa je za materiały reklamowe.

Najprawdopodobniej do większości mieszkańców miasta zostały już dostarczone komplety materiałów informacyjnych. W każdym z nich jest m.in. list od burmistrza Arseniusza Finstera wydrukowany na kredowym papierze. Na piątkowej (17.05) konferencji prasowej poinformował, że pracownicy firmy zajmującej się kolportażem byli świadkami niszczenia dostarczonych kopert z herbem miasta, w których były umieszczone dokumenty o zasadach „rewolucji śmieciowej”. – W zestawach dla mieszkańców domów jednorodzinnych jest także deklaracja podatkowa z wyborem metody zbierania odpadów i informacją o wielkości gospodarstwa domowego. Jeśli ktoś nieopatrznie zniszczył ten dokument, to jego kopię może odebrać w ratuszu w biurze podawczym. Przygotowaliśmy ich zapas w ilości 1000 egzemplarzy – stwierdził Arseniusz Finster. Można je także ściągnąć ze strony internetowej miasta Chojnice.

Niektórzy zarządcy nieruchomości, jak na przykład Chojnickie TBS Sp. z o.o., akcję zbierania wypełnionych  deklaracji zakończyło 15 maja. Spółdzielnia Mieszkaniowa zamierza rozpocząć ich kolportaż wśród swych lokatorów dopiero od przyszłego tygodnia. Powinny one zostać dostarczone do urzędu miejskiego przez indywidualnych właścicieli do 31 maja.

Urząd Gminy Chojnice praktycznie już zakończył kampanię informacyjną. Rozpoczęła się pod koniec grudnia 2012, kiedy to w dorocznym numerze biuletynu zostały zamieszczone założenia nowego systemu. Podano m.in. w jakich miejscach można oddawać zużyte baterie czy przeterminowane leki. Druki deklaracji podatkowych rozprowadzane były podczas zebrań sołeckich, które organizowane były od końca stycznia. Ich kolportażem zajęli się także niektórzy sołtysi. Wysyłane były również pocztą. Niektórzy mieszkańcy gminy odbierali je samodzielnie w siedzibie urzędu. Do mieszkańców wysyłany był także informator. Wójt Zbigniew Szczepański nie napisał listu w sprawie odpadów. Akcję informacyjną przeprowadził także Gminny Ośrodek Kultury, organizując m.in. konkursy dla uczniów. Do końca kwietnia zebrano ponad 95% deklaracji. – Sądzę, że wraz z drukiem ulotki informacyjnej, która niedługo będzie rozprowadzana, łączny koszt kampanii informacyjnej zamknie się kwotą 7000 złotych – przekazał nam Andrzej Brunka, dyrektor Wydziału Rolnictwa, Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl