Strona główna

W październiku o dysleksji

W październiku o dysleksji

2012-10-19 21:51:00  |  (mr)

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji corocznie inicjowany jest w październiku, w 2012 roku jego obchody przypadły w dniach od 15 do 21 października i były kolejną okazją upowszechniania wiedzy o dysleksji. W naszym kraju od 1990 roku istnieje Polskie Towarzystwo Dysleksji wspierające rodziców i placówki oświatowe, wychowawcze w ich pracy z dziećmi mającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Od 2004 roku w Chojnicach, przy Szkole Podstawowej nr 3, działa 61 Odział Terenowy PTD . Od tego tez czasu w szkole organizuje się corocznie obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.

Obecnie do szkoły uczęszcza ponad 250 dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych. W tym roku pedagodzy, psycholog szkolny, nauczyciele prowadzący zajęcia terapii pedagogicznej zorganizowali konsultacje dla rodziców dzieci z dysleksją.Natomiast dla uczniów przygotowano szereg różnorodnych zajęć przybliżających dzieciom problemy dysleksji. Sporo działo w gabinecie logopedy szkolnego! Dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i młodszych klas zorganizowano tu zajęcia logopedyczne „Śmieszne minki dla chłopca i dziewczynki”. Szkolna biblioteka przygotowała dla maluchów odtwarzanie różnorodnych słuchowisk na motywach znanych baśni i legend, podczas których dzieci mogły tworzyć niepowtarzalne ilustracje do wysłuchanych nagrań. Uczniowie klas drugich obejrzeli prezentację multimedialną poświęconą sylwetce H. Ch. Andersena, najsłynniejszego bajkopisarza, któremu zmagania z dysleksją wcale nie były obce. Trzecioklasiści i uczniowie klas czwartych już przygotowują się do szkolnego konkursu „Memory” ogłoszonego w szkole, a opartego na zasadach bardzo lubianej przez dzieci gry pamięciowej. Dla zespołów klas piątych i szóstych zaplanowano wysłuchanie słuchowisk uczących empatii i wrażliwości na drugiego człowieka. Nauczyciele matematyki prowadzili zajęcia „Z matematyką na wesoło”, podczas których powstawały oryginalne uczniowskie rymowanki poświęcone
przede wszystkim tabliczce mnożenia. Poloniści zorganizowali konkursowe „Ortograficzne
łamigłówki”, a na zajęciach terapii pedagogicznej powstały (eksponowane już w szkole)
„Drzewa ortograficzne”. Na zajęciach plastycznych i świetlicowych uczniowie tworzyli prace „Kolorowa ortografia”. Efekty ich działań są nie tylko kolorowe, ale również bardzo
ciekawe, pomysłowe i zdobią również galerię utworzoną w holu szkoły.

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl