Orzeł powrócił, kiedy tur?
Wczoraj PZPN zdecydował wycofać się z decyzji zastąpienia narodowego godła na koszulce reprezentanta Polski, przez logo tej organizacji. Sprawdziliśmy, czy jest na koszulkach piłkarzy II – ligowej Chojniczanki herb Chojnic.
Okazuje się, że ani na strojach używanych przez piłkarzy, ani na dostępnych w sklepie internetowym klubu, nie ma tura. W organizowanych przez Urząd Miejski w latach 2008 i 2009 przetargach na promocję Chojnic przez sport, wśród kilkunastu warunków, był i taki - udostępnienie miejsca na koszulkach drużyny Wykonawcy, o powierzchni min. 400 cm² z przeznaczeniem na motyw reklamowy Miasta Chojnice – wizerunek motywu Wykonawca winien przygotować i uzgodnić z Zamawiającym. Ich zwycięzcy, to ChKŻ i Stowarzyszenie Futsal – 5, czyli Red Devils. Miasto Chojnice z MKS Chojniczanka nie miało nigdy zawartej umowy na promocję, ale najprawdopodobniej jest największym sponsorem tego klubu. W 2011 roku, nie licząc kosztów utrzymania stadionu, boiska przy Rzepakowej – Bałtyckiej, wynajmu sali na treningi, z budżetu miasta pochodzi m.in. 110 tys. zł na szkolenie piłkarskie dzieci i młodzieży oraz 400 tys. zł na stypendia sportowe dla piłkarzy I drużyny. W II półroczu 2011 wahają się od 2000 zł do 2700 zł brutto (z podatkiem dochodowym).
Zapytaliśmy wiceburmistrza Edwarda Pietrzyka, co było powodem rezygnacji z organizowania przetargów na promocję przez sport, a także, czy nie brakuje jemu tura na koszulkach piłkarzy Chojniczanki – Uważam, że aktualny sposób sponsorowania klubu poprzez system stypendiów oraz grantów na szkolenie, jest bardziej przejrzysty. Natomiast wkrótce będę rozmawiał z zarządem Chojniczanki w sprawie umieszczenia herbu miasta na koszulkach. To dobry pomysł. Podobnego zdania jest burmistrz Arseniusz Finster – Chciałbym, aby tam widniał. My herbu nie chronimy. Każdemu, kto chce go wykorzystać, wyrażamy zgodę. Również wiceprezes zarządu MKS Jarosław Klauzo nie jest przeciwnikiem ulokowania tura na koszulkach – Sądzę, że byłaby możliwość zlecenia, aby na kolejnej partii klubowych ubiorów, ich wykonawca umieścił herb Chojnic.
Przeglądając archiwalne zdjęcia wykonane podczas meczów Chojniczanki, rzuca się w oczy fakt, że stroje naszych piłkarzy mają o wiele więcej reklam na nich, niż gości. Niedawno drużyna Energetyka ROW Rybnik miała na koszulce tekst – Rybnik, miasto z ikrą oraz logo miasta. Poza nazwą klubu, nazwiskiem gracza i numerem, więcej napisów na niej nie było. Może warto wziąć z nich przykład?