Strona główna

Orzeł powrócił, kiedy tur?

Orzeł powrócił, kiedy tur?

2011-11-23 17:05:29  |  tekst - je, fot. je oraz Łukasz Ryl

Wczoraj PZPN zdecydował wycofać się z decyzji zastąpienia narodowego godła na koszulce reprezentanta Polski, przez logo tej organizacji. Sprawdziliśmy, czy jest na koszulkach piłkarzy II – ligowej Chojniczanki herb Chojnic.

Okazuje się, że ani na strojach używanych przez piłkarzy, ani na dostępnych w sklepie internetowym klubu, nie ma tura. W organizowanych przez Urząd Miejski w latach 2008 i 2009 przetargach na promocję Chojnic przez sport, wśród kilkunastu warunków, był i taki - udostępnienie miejsca na koszulkach drużyny Wykonawcy, o powierzchni min. 400 cm² z przeznaczeniem na motyw reklamowy Miasta Chojnice – wizerunek motywu Wykonawca winien przygotować i uzgodnić z Zamawiającym. Ich zwycięzcy, to ChKŻ i Stowarzyszenie Futsal – 5, czyli Red Devils. Miasto Chojnice z MKS Chojniczanka nie miało nigdy zawartej umowy na promocję, ale najprawdopodobniej jest największym sponsorem tego klubu. W 2011 roku, nie licząc kosztów utrzymania stadionu, boiska przy Rzepakowej – Bałtyckiej, wynajmu sali na treningi, z budżetu miasta pochodzi m.in. 110 tys. zł na szkolenie piłkarskie dzieci i młodzieży oraz 400 tys. zł na stypendia sportowe dla piłkarzy I drużyny. W II półroczu 2011 wahają się od 2000 zł do 2700 zł brutto (z podatkiem dochodowym).

Zapytaliśmy wiceburmistrza Edwarda Pietrzyka, co było powodem rezygnacji z organizowania przetargów na promocję przez sport, a także, czy nie brakuje jemu tura na koszulkach piłkarzy Chojniczanki – Uważam, że aktualny sposób sponsorowania klubu poprzez system stypendiów oraz grantów na szkolenie, jest bardziej przejrzysty. Natomiast wkrótce będę rozmawiał z zarządem Chojniczanki w sprawie umieszczenia herbu miasta na koszulkach. To dobry pomysł. Podobnego zdania jest burmistrz Arseniusz FinsterChciałbym, aby tam widniał. My herbu nie chronimy. Każdemu, kto chce go wykorzystać, wyrażamy zgodę. Również wiceprezes zarządu MKS Jarosław Klauzo nie jest przeciwnikiem ulokowania tura na koszulkach – Sądzę, że byłaby możliwość zlecenia, aby na kolejnej partii klubowych ubiorów, ich wykonawca umieścił herb Chojnic.

Przeglądając archiwalne zdjęcia wykonane podczas meczów Chojniczanki, rzuca się w oczy fakt, że stroje naszych piłkarzy mają o wiele więcej reklam na nich, niż gości. Niedawno drużyna Energetyka ROW Rybnik miała na koszulce tekst – Rybnik, miasto z ikrą oraz logo miasta. Poza nazwą klubu, nazwiskiem gracza i numerem, więcej napisów na niej nie było. Może warto wziąć z nich przykład?

Powiązane artykuły:

Najnowsze artykuły:

pełna wersja Chojnice24  |  do góry

© chojnice24.pl  |  powered by intensys.pl